Subject: [DKIM katki]Andmekaitse
From: "Teadium" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Sep 2025 15:42:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on 
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post 
ja kalender.

Tere,

Mina olen eraisik ja tegutsen eraettevõtjana, seega minu looming on 
eraomand. Eesti Autorite Ühingu jurist nõustas, et vahet ei ole, millisel 
kujul on looming - kas email või raamat või laul jne - sest looming kuulub 
automaatselt loojale ning seda ei tohi kopeerida/kasutada/edastada/varastada 
jms ilma autori loata.

Nüüd on aga tekkinud selline "huvitav" olukord, kus ametkonnad kasutavad 
minu (ja ka teiste loomingut), kui enda omandit. Näiteks: minu maksev klient 
tellib minult töö, aga kuna see on seotud PRIA-lt toetuste taotlemisega, 
siis ma pean tehtud töö (äriplaanid, kirjavahetused jms) avalikustama PRIA 
ametnikele. PRIA ametnikud, aga võtavad minu teostatud töö ja avalikustavad 
selle või annavad edasi oma teistele "klientidele", kes on minu kliendi 
otsesed konkurendid sõnadega "aga teised tahavad ka teada seda väärtuslikku 
infot/tööd, mida ma teen oma maksvale kliendile". Samas need teised ei ole 
sentigi maksnud minu koostatud analüüside ja äriplaanide eest ning need 
analüüsid ja äriplaanid kuluvad minu kliendile, sest tema maksis nende 
koostamise eest ning need on konfidentsiaalsed, mitte konkurentidele tasuta 
jagamiseks.

Näiteks PRIA õigustab oma käitumist sellega, et nad on avaliku sektori 
asutus ning kõik suhtlused (sh kirjad ja äriplaanid jne) on mõeldud 
avalikustamiseks.

Eesti Autorite Ühing on sellist tegevust tugevalt tauninud ja kuulutanud 
sellise tegevuse lihtlabaseks varguseks. Milline on teie seisukoht? Kuidas 
ma saan peatada ametnikel minu töö tasuta kasutamist ja minu töö vargust?

Lugupidamisega
Tiia Rohelsaar
Konsulent nr. 188871

+372 5850 2000

Teadium OÜ

Registrikood 11225268
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.teadium.ee> www.teadium.ee

*Minu kirja sisud on Autoriõigusega kaitstud ja konfidentsiaalsed. Neid ei 
tohi avalikustada, salvestada ega muud moodi kasutada ilma autori loata.